Κατασκευή E-Shop σε OpenCart και Τεχνική Υποστήριξη σε OpenCart.

  • Post category:Blog

Στην εποχή που ζούμε είναι γνωστό ότι το διαδίκτυο αποτελεί το σημαντικότερο, ίσως, μέσο πληροφόρησης και κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Αυτή η πραγματικότητα έχει δώσει μια νέα δυναμική στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του εμπορίου, μιας και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop), ίσως είναι ο καλύτερος τρόπος να μεγαλώσουν και να επεκταθούν σε νέα κοινά στα οποία άλλοτε δεν θα μπορούσαν.

Τι χρειάζεται όμως ένας έμπορος προκειμένου να δημιουργήσει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα;

  1. Έναρξη επιχείρησης

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για τη δημιουργία eshop είναι η έναρξη επαγγέλματος στην εφορία. Αν έχετε ήδη μια εταιρεία και εκδίδεται κάποιο τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ή κάποια απόδειξη από ταμειακή μηχανή νομικά είστε έτοιμος να ξεκινήσετε. Παρότι θα χρειαστεί, ενδεχομένως, να ρωτήστε τον Λογιστή σας για το ή τα επιπλέον ΚΑΔ που πρέπει να ανοιχθούν ή για την προσθήκη της δυνατότητας ηλεκτρονικών συναλλαγών στην ήδη υπάρχον δραστηριότητα.

Σε περίπτωση που θέλετε να ορίσετε ως έδρα την οικία σας θα πρέπει να διαθέτετε ανεξάρτητο χώρο ο οποίος να είναι προσβάσιμος από δική του είσοδο. Από εκεί και πέρα, οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβείτε είναι:

  • Προεγγραφή στο υποχρεωτικό ασφαλιστικό ταμείο του ΕΦΚΑ (Ο.Α.Ε.Ε.)
  • Προεγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο στον τόπο της έδρας του καταστήματος.
  • Έναρξη Επαγγελματικής Δραστηριότητας και λήψη ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  • Ολοκλήρωση εγγραφής στον Ο.Α.Ε.Ε. και το επαγγελματικό επιμελητήριο.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμβουλεύεστε έναν έμπειρο λογιστή – φοροτεχνικό. Επιπλέον, θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή φορολογικό μηχανισμό για την έκδοση αποδείξεων.

  1. Επιλογή ονόματος (domain name)

Επιλέξτε ένα όνομα για το eshop σας το οποίο καταρχάς να είναι απλό και εύκολο. Το ιδανικό όνομα είναι ίδιο με το brand name. Είτε επιλέξετε ένα .gr domain name είτε κάποιο σε κατάληξη .com ή .net το μόνο που απαιτείται είναι αυτό να είναι διαθέσιμο / ελεύθερο προς κατοχύρωση.

Προσέξτε:

  • Να μην περιλαμβάνει περισσότερες από δύο λέξεις
  • Nα είναι εύηχο έτσι ώστε να μπορεί να προφέρεται εύκολα
  • Nα είναι κάτι οικείο έτσι ώστε να παραμένει στην μνήμη
  • Nα σας χαρακτηρίζει (τη δραστηριότητα σας)

Η  κατοχύρωση του domain name μπορεί να γίνει τόσο στο εταιρικό σας ΑΦΜ όσο και στο προσωπικό στην περίπτωση που δεν έχετε ξεκινήσει ακόμα κάποια επιχειρηματική δραστηριότητα.

  1. Επιλογή φιλοξενίας (web hosting)

Η επιλογή του server είναι πολύ σημαντικό βήμα και παίζει μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του eshop σας.

Εν συντομία ο server θα φιλοξενήσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ώστε αυτό να λειτουργεί απρόσκοπτα για 24 ώρες και 365 ημέρες το χρόνο.

Για κάθε νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, υπάρχουν 2 βασικές διαθέσιμες επιλογές. Η επιλογή της φιλοξενίας σε shared hosting και σε virtual private hosting (VPS).

VPS Hosting:

  • Μεγάλο storage / bandwidth
  • 1 server – πολλά τμήματα
  • Υψηλό επίπεδο ασφαλείας
  • Ιδανικό για επαγγελματίες

Shared Hosting:

  • Οικονομική λύση
  • 1 server – πολλοί ένοικοι
  • Περιορισμένοι πόροι
  • Σημαντικά προβλήματα ασφαλείας

Ανάλογα με το ύφος της επιχείρησής σας και το μέγεθος του ηλεκτρονικού καταστήματος που επιθυμείτε να δημιουργήσετε, επιλέγετε και το ανάλογο πακέτο.

  1. Αποστολή Προϊόντων – Εταιρείες courier

Υπάρχουν πολλές εταιρείες courier και καλό είναι να ζητήσετε προσφορά από όσες περισσότερες μπορείτε. Το κόστος συνήθως για ένα καινούριο eshop κυμαίνεται στα 2,5€ με 3€ για δέματα έως 2 κιλά. Είναι πολύ εύκολο όμως να ξεφύγουμε στα μεταφορικά επειδή οι 10 από τις 15 αποστολές είναι σε δυσπρόσιτες περιοχές. Ακόμα πρέπει να ξεκαθαρίσετε και το κόστος της Αντικαταβολής.

Φροντίστε να δίνετε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής παρέχοντας όλες τις δυνατές επιλογές. Καλό είναι στο eshop σας να εισάγετε και κάποιους κανόνες που να μπορούν να προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά (π.χ. πάνω από 40€) και να τους ενημερώνεται κατάλληλα για αυτό.

To ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την διασύνδεση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποστολών για περισσότερους από μια εταιρίες courier.

  1. Τρόποι Πληρωμής

Υπάρχουν δύο κατηγορίες, οι online πληρωμές & οι offline πληρωμές.

Online πληρωμές:

Είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές που διενεργούνται εξ ολοκλήρου μέσα από το eshop και την διασύνδεσή του με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών (payment gateway).

Κάποιες από τις online πληρωμές είναι η Πληρωμή με Κάρτα (πιστωτική ή χρεωστική), το Paypal, η πληρωμή μέσω τραπέζης (όχι όμως η κατάθεση σε λογαριασμό αλλά η αυτόματη σύνδεση και πληρωμή μέσω ebanking).

Μια νέα υπηρεσία που είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα εδώ και λίγο καιρό είναι το Stripe, μια πύλη πληρωμών σαν το PayPal αλλά με τη δυνατότητα να δεχτείτε κάρτες κατευθείαν μέσα στο eshop και τις διαδικασίες να είναι εξαιρετικά γρήγορες. Η προμήθεια αυτή τη στιγμή για κάρτες εντός ευρωπαϊκής ένωσης είναι στα 1.40% +0.25€ ανά συναλλαγή.

Offline πληρωμές:

Είναι αυτές που πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση της αγοράς και εκτός του eshop. Συνήθως απαιτούν περισσότερο χρόνο για την διαδικασία συλλογής και την επιβεβαίωσής τους.

Παρόλα αυτά, παραμένουν πολύ ισχυρές επιλογές σε ένα eshop στην Ελλάδα καθώς πολλοί πελάτες προτιμούν πιο «ασφαλή» τρόπο για την πληρωμή της παραγγελίας τους καθώς δεν επιθυμούν ή δεν γνωρίζουν να βάλουν τα στοιχεία της κάρτας τους σε ένα eshop. Οι πιο χαρακτηριστικές είναι η Κατάθεση σε Τράπεζα, η Αντικαταβολή & η Πληρωμή στο Κατάστημα.

  1. Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop)

Αφού λοιπόν έχετε εξασφαλίσει όλα τα παραπάνω ήρθε η ώρα για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Φροντίστε το ξεκίνημά σας να γίνει με μεθοδικότητα και σωστή προετοιμασία έχοντας κοντά σας εξειδικευμένους και έμπειρους τεχνικούς συνεργάτες.

Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας eshop είναι σημαντική. Το OpenCart είναι μια πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα (open source), διαδεδομένη σε όλη τη βιομηχανία του ηλεκτρονικού εμπορίου γιατί διαθέτει μια σειρά χαρακτηριστικών όπως ευκολία διαχείρισης, ταχύτητα φόρτωσης το οποίο το καθιστούν ιδανική επιλογή για ένα eshop.

Ακολούθως θα πρέπει να επιλέξετε μαζί με την εταιρεία που σας έχει αναλάβει ένα σχεδιαστικό πρότυπο πάνω στο οποίο θα προσαρμοστούν οι εικόνες, τα κείμενα, καθώς και το λογότυπο και τα χρώματα, με αυτά της αρεσκείας σας. Με λίγα λόγια όλα τα συστατικά στοιχεία του θα αλλαχθούν.

Η διαδικασία δημιουργίας του eshop συνήθως διαρκεί από δύο εβδομάδες έως πέντε με έξι μήνες ανάλογα με το εύρος και την πολυπλοκότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, τις απαιτούμενες διασυνδέσεις και τον ελάχιστον “όγκο” λειτουργικών δεδομένων που απαιτούνται για να ξεκινήσει η παραγωγική λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος (προϊόντα, κατηγορίες, εκπτώσεις, περιεχόμενα, brands, κ.λ.π.)

  1. Δημιουργία branding και internet marketing

Η Διαφήμιση είναι μια πολυέξοδη διαδικασία που αν δεν την γνωρίζεις υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χαλάσετε μεγάλο budget χρημάτων χωρίς να παίρνετε τις παραγγελίες που θα μπορούσατε να πάρετε αν τις καμπάνιες σας τις είχαν αναλάβει επαγγελματίες.

Ο αριθμός των πλατφορμών και των μέσων (καναλιών) διαδικτυακής  προβολής και επικοινωνίας είναι αρκετά μεγάλος, ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Προβολή στις μηχανές αναζήτησης με Search Engines Optimization (SEO)
  • Search Engine Marketing (π.χ. google ads)
  • Social media marketing & advertising (Facebook, twitter, instagram, pinterest, …)
  • Price comparison sites (skroutz, best price, glami, …)
  • Marketplaces (amazon, ebay, …)
  • Email marketing (mailchimp, moosend, …)
  • Display & native advertising
  • Retargeting
  • Youtube, vimeo, …
  • Content marketing

Ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την online δραστηριότητά σας. Αν παρόλα αυτά η διαδικασία σας φαίνεται επίπονη θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας προκειμένου να σας βοηθήσουμε να ολοκληρώσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.